En el marc del programa dels Jocs Esportius Escolars de Catalunya (JEEC) ideat i dirigit pel Consell Català de l’Esport i que desenvolupen a tot el territori els 45 Consells Esportius de Catalunya, se celebren a les comarques gironines les jornades de les Lligues Territorials.
L’objectiu dels JEEC és impulsar un model esportiu que inclogui els vessants educatius, recreativa i competitiva per a tota la població en edat escolar. Entre els propòsits d’aquestes jornades també hi ha la voluntat d’estendre i difondre la pràctica esportiva basada en la promoció dels valors de l’esport.
Pel curs 20-21 els Consells Esportius de les comarques de Girona organitzen amb el suport dels Ajuntaments, la Diputació de Girona, la Representació Territorial d’Esports de la Generalitat de Catalunya i les entitats esportives del territori lligues d’esports d’associació i individuals.
La lliga territorial de voleibol
Conta amb la participació d’equips dels Consells Esportius de la Garrotxa, l’Alt Empordà, la Selva, el Gironès i el Pla de l’Estany. És una competició que inclou totes les categories des de prebenjamina fins a juvenil i és mixta.
La lliga intercomarcal de futbol 7
Conta amb la participació d’equips del Consell Esportiu del Gironès, del Pla de l’Estany i algun de la Garrotxa. També és una competició mixta que va des de la categoria escoleta fins a benjamina.
Totes aquestes lligues han estat adaptades a la situació sanitària actual amb la voluntat de mantenir l’oferta esportiva durant tota la temporada.