VentdeSud
Cerca
Contacte   

Notícies

maig
05
16 maneres fàcils de millorar el teu estat d'ànim!

Les experiències que vivim en el nostre dia a dia tenen un efecte directe sobre el nostre estat d’ànim. Aquest, doncs, no és estrany que fluctuï al llarg del dia si bé és cert, però, que amb una bona actitud i voluntat podem arribar a millorar el nostre humor gairebé de forma immediata.

Et proposem 16 maneres, científicament comprovades, de millorar el teu estat d’ànim. Fes clic sobre l’enllaç per accedir a la font original, a través de la qual també podràs accedir als articles científics.

1. FES MÉS EXERCICI

Un estudi de 30.000 Noruecs va descobrir que fins i tot amb només 1 hora d’exercici a la setmana, independentment de la intensitat, es pot arribar a prevenir la depressió. Com més exercici, millor. La clau és descobrir una activitat que gaudeixis.

2. ESCRIU EN UN PAPER SOBRE ALLÒ (O AQUELLA PERSONA) PEL QUAL ESTÀS AGRAÏT/DA

El Centre de Greater Good Science de la Universitat de California, Berkeley, va descobrir que activitats com la de tenir un diari de gratitud o escriure cartes d’agraïment, estan relacionades amb una millora de la felicitat i l’estat d’ànim.

3. RIU!

Està comprovat que riure incrementa la dopamina, un neurotransmissor que augmenta l’humor. També, riure, oxigena els nostres cossos i relaxa els nostres sistemes de resposta davant l’estrès, provocant una sensació de calma i felicitat.

4. ABRAÇA SEMPRE QUE PUGUIS

Quan s’estimulen els receptors de pressió de la pell, les hormones de l’estrès baixen. El tacte també incrementa l’oxitocina, una hormona que promou una sensació de benestar, seguretat i amor. Les abraçades poden, fins i tot, minimitzar la gravetat dels símptomes d’un refredat!

5. ACARICIA UN GOS O UN GAT

Un estudi de la Universitat Estatal de Washington va trobar que acariciar un gos o un gat durant tant sols 10 minuts produïa una major reducció de cortisol, l’hormona de l’estrès.

6. CONSUMEIX ÀCIDS GRASSOS OMEGA-3

Una gran varietat de prometedors estudis científics han vist que menjar àcids grassos omega-3 poden pal·liar la depressió i altres desordres de l’estat d’ànim. Es poden trobar, entre d’altres, en el peix i el gra de lli.

7. PENSA SOBRE ALLÒ QUE HA ANAT BÉ

Al finalitzar el dia, pensa en 3 coses que hagin funcionat bé durant el dia. Reflexiona-hi, visualitza-les i gaudeix els sentiments positius.

8. RESPIRA LENTA I PROFUNDAMENT

Quan respirem lentament i més profundament estem enviant una senyal al nostre sistema nerviós de calma. Comporta pràctica poder recollir els seus profunds beneficis, així que inverteix una mica de temps cada dia a respirar profundament.

9. DEIXA QUE EL SOL T’ACARICI LA PELL

Un estudi de 6 anys va descobrir que pacients mostraven menys angoixa en els dies assolellats. La vitamina D també ha estat enllaçada al benestar emocional.

10. POSA A PROVA EL “SHINRIN-YOKU” (BANY DE BOSC)

Un estudi japonès va descobrir que caminar entre els boscos pot pal·liar emocions agudes tals com l’hostilitat, la depressió i l’avorriment. 

11. VISUALITZA LA TEVA MILLOR VERSIÓ

La recerca mostra que 5 minuts de visualització de la teva millor versió milloren l’optimisme immediatament i al llarg del temps.

12. FES QUELCOM BO PER ALGÚ ALTRE

Ofereix un compliment, aguanta la porta a algú, o envia una nota d’afecte a una persona estimada. La recerca mostra que la gent feliç tendeix a fer més pels altres.

13. ASSUMEIX UNA DIETA MEDITERRÀNIA

Gaudeix d’abundant oli d’oliva, peix, fruits secs, herbes, vegetals i cereals integrals. Un meta anàlisis del 2013 de 22 estudis va demostrar que la dieta mediterrània està relacionada amb un menor risc de patir depressió.

14. INICIA UNA CONVERSA AMB UN/A DESCONEGUT/DA

Interaccions curtes i positives amb desconeguts pot millorar l’estat d’ànim i crear una forta sensació de pertinença a la comunitat.

15. PROPOSA’T OBJECTIUS ASSOLIBLES (MICRO OBJECTIUS)

Assolir un objectiu, per petit que sigui, s’ha comprovat que millora l’estat anímic. És per això que completar tasques pendents pot ser tant satisfactori.

16. JUGA AMB LA TERRA

Investigadors del Regne Unit han vist que un tipus de bactèria que es troba a la terra pot influir sobre les cèl·lules cerebrals en la producció de serotonina d’una manera similar a la dels antidepressius. 

T’has quedat amb ganes de més? Et deixem l’enllaç de la font original on hi podràs trobar més recomanacions, així com també els articles científics de cadascuna d’elles.

Arxiu

maig 2020 (7)
abril 2020 (14)
març 2020 (7)
febrer 2020 (3)
gener 2020 (3)
desembre 2019 (2)
novembre 2019 (4)
octubre 2019 (7)
setembre 2019 (2)
juliol 2019 (4)
juny 2019 (1)
maig 2019 (5)
abril 2019 (4)
març 2019 (3)
febrer 2019 (2)
gener 2019 (2)
desembre 2018 (3)
novembre 2018 (5)
octubre 2018 (3)
setembre 2018 (1)
agost 2018 (2)
juliol 2018 (2)
juny 2018 (1)
maig 2018 (10)
abril 2018 (8)
març 2018 (4)
febrer 2018 (5)
gener 2018 (4)
desembre 2017 (6)
novembre 2017 (8)
octubre 2017 (5)
setembre 2017 (8)
agost 2017 (2)
juliol 2017 (6)
juny 2017 (4)
maig 2017 (7)
abril 2017 (4)
març 2017 (12)
febrer 2017 (4)
gener 2017 (6)
desembre 2016 (6)
novembre 2016 (5)
octubre 2016 (2)
setembre 2016 (3)
juliol 2016 (2)
maig 2016 (4)
abril 2016 (5)
març 2016 (4)
febrer 2016 (6)
gener 2016 (4)
desembre 2015 (3)
novembre 2015 (6)
octubre 2015 (7)
setembre 2015 (7)
agost 2015 (1)
juny 2015 (3)
maig 2015 (6)
abril 2015 (8)
març 2015 (6)
febrer 2015 (3)
gener 2015 (4)
desembre 2014 (7)
novembre 2014 (4)
octubre 2014 (2)
setembre 2014 (3)
juliol 2014 (2)
juny 2014 (2)
maig 2014 (3)
abril 2014 (5)
març 2014 (4)
febrer 2014 (4)
gener 2014 (4)
desembre 2013 (4)
novembre 2013 (2)
octubre 2013 (5)
setembre 2013 (2)
juliol 2013 (1)
juny 2013 (2)
maig 2013 (2)
abril 2013 (4)
març 2013 (5)
febrer 2013 (1)
gener 2013 (1)
desembre 2012 (1)
novembre 2012 (4)
octubre 2012 (4)
setembre 2012 (1)
agost 2012 (1)
juliol 2012 (1)
juny 2012 (1)
maig 2012 (3)
abril 2012 (2)
març 2012 (8)
febrer 2012 (4)
gener 2012 (4)
desembre 2011 (7)
novembre 2011 (5)
octubre 2011 (3)
setembre 2011 (2)
agost 2011 (2)
juliol 2011 (2)
juny 2011 (2)
maig 2011 (4)
abril 2011 (2)
març 2011 (7)
febrer 2011 (6)
gener 2011 (4)
desembre 2010 (1)
novembre 2010 (2)
octubre 2010 (3)
setembre 2010 (3)
Bookmark and Share