VentdeSud
Cerca
Contacte   

Notícies

abr.
07
El RODAJOC, en família i a casa!

Al llarg del curs s’organitzen diverses jornades esportives escolars amb la participació de tots els centres educatius del Pla de l’Estany. El RODAJOC és una d’aquestes fantàstiques jornades, en la qual hi participa l’alumnat de 3r de primària de totes les escoles del Pla de l’Estany. Cada any la realitzem pel mateix curs (3r primària), així tot l’alumnat de la comarca pot gaudir d’aquesta magnífica activitat esportiva i intercultural. Enguany s’havia de dur a terme el passat dijous 19 de març, però degut al confinament vam haver de deixar de banda tot el que ja teníem preparat. Però ara ho recuperem per a vosaltres!

JOCS DEL RODAJOC PER PASSAR-HO BÉ A CASA

Tant per l’alumnat de 3r de primària d’aquest curs, com per les seves famílies, com per totes i tots els infants, joves i adults que s’hi animin, us proposem fer alguns dels jocs a casa, en funció del material, l’espai i les persones que sigueu, podreu jugar a uns jocs o altres introduint algunes adaptacions. Podeu fer volar la vostra imaginació i modificar o inventar noves normes!

Us podeu descarregar els jocs des d’aquest enllaç. A continuació us llistem tots els jocs i us detallem un proposta de modificacions que es podrien fer. També us indiquem els jocs que creiem que a casa no podrem fer-los perquè necessitem força jugadors perquè el joc no perdi la seva essència. Tot i això, us animem a buscar alternatives fent servir la vostra capacitat d’innovació! Els jocs, per ordre que apareixen al document, són els següents:

- Joc de bales (caniques): si no teniu caniques, podeu fer servir altres pilotes petites (de tennis taula o altres... ).

- Batalla de continents: podeu delimitar al terra, tants continents com persones vulgueu jugar-hi.

- Cheia: podeu adaptar l’espai. També podeu fer-vos els cons amb paper reciclat o fer servir altres objectes que es puguin apilar un sobre l’altre.

- Curses de xapes: si no teniu xapes, podeu fer servir botons o altres objectes similars.

- Houndida: difícil de jugar a casa.

- Jogo de Chamar: difícil de jugar a casa.

- Arsherez: podeu reduir l’espai perquè qui fa de cranc tingui més possibilitats de tocar els demés. Podeu posar handicaps als que estan de peu perquè tinguin més difícil moure’s (Ex. a peu coix).

- Kukla: recomanem que l’ampolla d’1.5 l. només s’ompli una tercera part i les ampolles de 0.33 l. estiguin ben plenes.

- Makalot: per fer els 3 pals, podeu fer servir pals d’escombra, cordes, cordons, cinturons vells...

- Mikado: és poc probable que disposeu del joc amb pals d’1 metre a casa, però podeu animar-vos a crear-los o sinó a jugar-hi amb la versió del joc de taula en cas que la tingueu.

- Simba i l’Antílop: difícil de jugar a casa.

- Ver Ver Aras Lama: hauríeu de dibuixar al terra un polígon de tants costats com jugadors sigueu. Cal fer servir tantes pilotes (o altres objectes petits) com jugadors x 2 sigueu, menys 1. És a dir: 4 jugadors serien (4x2)-1=7 pilotes. Si fóssim 3 jugadors serien (3x2)-1=5 pilotes.

Per a poder-vos fer una idea gràfica dels jocs, podeu veure les fotografies de les edicions del curs 18-19 i del 19-20 que vam enregistrar durant la realització del RODAJOC.

 

5 CÈNTIMS DEL PROJECTE RODAJOC

La societat actual és canviant i cada vegada més plural i diversa. És per això que el treball transversal amb projectes de caire intercultural, és necessari per a la connexió i el coneixement de les difverses cultures de les persones amb les quals convivim.

El Rodajoc és un programa que recupera jocs tradicionals de diferents cultures, com a font d'intercanvi de valors i realitats mitjançant un recurs molt adequat i atractiu pels nens i nenes, el joc. L'apropament a altres cultures té lloc a partir de la pràctica d'una gran varietat de jocs que enriqueixen l'experiència de l'alumnat. El joc com a eina pedagògica, ens ajuda a aconseguir un objectiu comú, comprendre i respectar les diferents cultures que viuen en una mateixa societat.
 
El projecte s'inicià a Ciutat Vella (BCN) i va ser transportat a la província de Girona, des del curs 2009/10 es porta a terme al Pla de l'Estany gràcies al compromís dels centres educatius mitjançant els mestres d’Educació Física, el Consell Esportiu del Pla de l'Estany, l'Institut Pere Alsius i Torrent, el Servei Educatiu del Pla de l'Estany, el Pla Educatiu d'Entorn Banyoles-Porqueres, la Diputació de Girona i l'ajuntament del municipi on es realitza l'activitat. 
 
La base del desenvolupament d'aquest projecte, és el treball a l'aula. La intenció és fer servir materials reciclats amb els quals l'alumnat podrà treballar, per elaborar el material necessari per posar en pràctica els diferents jocs. Sense la col·laboració del professorat no seria possible fer arribar a l'alumnat el coneixement de cadascun dels jocs, que es portaran a terme entre els centres educatius participants, envaint l'espai públic urbà i impregnant-lo de jocs i multiculturalitat.

Esperem que igual que el RODAJOC serveix a l’alumnat per tenir una enriquidora experiència de joc amb altres nenes i nens i d’aprenentatge per a poder jugar a fora de casa i amb material reciclat; també pugui servir a les famílies per gaudir dins del possible durant les estones de joc amb els seus fills i filles durant el confinament a casa. 

Desitgem que estigueu totes i tots bé, i que ben aviat poguem sortir a jugar a fora de casa, gaudint de la natura, els espais de joc i també de la companyia de totes les nostres amistats i familiars! 

 

Arxiu

maig 2020 (7)
abril 2020 (14)
març 2020 (7)
febrer 2020 (3)
gener 2020 (3)
desembre 2019 (2)
novembre 2019 (4)
octubre 2019 (7)
setembre 2019 (2)
juliol 2019 (4)
juny 2019 (1)
maig 2019 (5)
abril 2019 (4)
març 2019 (3)
febrer 2019 (2)
gener 2019 (2)
desembre 2018 (3)
novembre 2018 (5)
octubre 2018 (3)
setembre 2018 (1)
agost 2018 (2)
juliol 2018 (2)
juny 2018 (1)
maig 2018 (10)
abril 2018 (8)
març 2018 (4)
febrer 2018 (5)
gener 2018 (4)
desembre 2017 (6)
novembre 2017 (8)
octubre 2017 (5)
setembre 2017 (8)
agost 2017 (2)
juliol 2017 (6)
juny 2017 (4)
maig 2017 (7)
abril 2017 (4)
març 2017 (12)
febrer 2017 (4)
gener 2017 (6)
desembre 2016 (6)
novembre 2016 (5)
octubre 2016 (2)
setembre 2016 (3)
juliol 2016 (2)
maig 2016 (4)
abril 2016 (5)
març 2016 (4)
febrer 2016 (6)
gener 2016 (4)
desembre 2015 (3)
novembre 2015 (6)
octubre 2015 (7)
setembre 2015 (7)
agost 2015 (1)
juny 2015 (3)
maig 2015 (6)
abril 2015 (8)
març 2015 (6)
febrer 2015 (3)
gener 2015 (4)
desembre 2014 (7)
novembre 2014 (4)
octubre 2014 (2)
setembre 2014 (3)
juliol 2014 (2)
juny 2014 (2)
maig 2014 (3)
abril 2014 (5)
març 2014 (4)
febrer 2014 (4)
gener 2014 (4)
desembre 2013 (4)
novembre 2013 (2)
octubre 2013 (5)
setembre 2013 (2)
juliol 2013 (1)
juny 2013 (2)
maig 2013 (2)
abril 2013 (4)
març 2013 (5)
febrer 2013 (1)
gener 2013 (1)
desembre 2012 (1)
novembre 2012 (4)
octubre 2012 (4)
setembre 2012 (1)
agost 2012 (1)
juliol 2012 (1)
juny 2012 (1)
maig 2012 (3)
abril 2012 (2)
març 2012 (8)
febrer 2012 (4)
gener 2012 (4)
desembre 2011 (7)
novembre 2011 (5)
octubre 2011 (3)
setembre 2011 (2)
agost 2011 (2)
juliol 2011 (2)
juny 2011 (2)
maig 2011 (4)
abril 2011 (2)
març 2011 (7)
febrer 2011 (6)
gener 2011 (4)
desembre 2010 (1)
novembre 2010 (2)
octubre 2010 (3)
setembre 2010 (3)
Bookmark and Share