Blog

24 març 2020

Qui diu que la pizza és un menjar ràpid i poc saludable?

Et deixem una recepta per fer en família, que ens facilita el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, amb un toc nostre!

Si tens aquests ingredients a casa no tens excusa:

Per fer la massa necessitarem:

- Un cub de llevat fresc
- 300gr de la farina que prefereixis: integral, sense gluten, d’espelta... intenta que no sigui farina refinada.
- 150ml aigua tèbia aproximadament
- 2 cullerades d’oli d’oliva verge extra
- ½ cullerada petita de sal
- ½ cullerada petita de sucre

Per completar-la necessitarem:

- Tomàquet triturat, si et ve de gust, pots triturar-lo tu.
- I una barreja dels ingredients que més t’agradin: ceba, formatge, xampinyons, ou, pebrot...
- Que no falti el formatge rallat i l’orenga.

Preparació:

  1. Fem la massa:
    1. Posem el cub de llevat fresc en un vol petita amb aigua tèbia i la ½ culleradeta de sucre. Ho tapem i deixem que reaccioni la barreja. 20’ aproximadament.
    2. En un vol gran posem la farina i fem un volcà, on dintre hi tirarem l’oli, la sal i la barreja que hem fet anteriorment quan hagi reaccionat.
    3. Ho barregem tot bé fins que quedi una massa homogènia i no se’ns enganxi a les mans. Si s’enganxa o queda molt seca, anem afegint aigua tèbia o farina segons convingui. 
    4. Podem dividir en dos la massa i fem dues pizzetes o una de gran. 
    5. Ja li podem donar forma: quadrada, rodona, triangular... 

2. Afegim els ingredients escollits:
     f. Pre-escalfem el forn a 200º per dalt i per baix
     g. Primer de tot repartir el tomàquet per la superfície
     h. Afegim els ingredients que haguem escollit
     i. Afegim el formatge i l’orenga
     j. Introduïm la pizza al forn durant 15-20’ i “voilà”!

Bon profit!

Nosaltres et passem la recepta, però ets capaç de fer la teva versió, penjar-ho a instagram i etiquetar-nos? Recorda que els millors xefs li posen nom als plats!