Blog

26 juliol 2019

Som el que mengem

A l’estiu i per vacances és més fàcil deixar de banda alguns dels bons hàbits alimentaris adquirits però la tornada a l’escola permet tornar a recuperar i millorar els hàbits d’alimentació saludable. És per això que cal tenir en compte aquesta oportunitat i seguir les recomanacions per gaudir d’un estil de vida saludable des del punt de vista nutricional, no només fixant-nos en què mengem (que és molt important) sinó també en com, quant, quan i amb qui mengem.

A continuació proposem alguns consells que et poden ser útils:

Cal menjar variat

Sempre que sigui possible, cal menjar variat i beure aigua. Tant els més petits com els adults és important que mengin 5 racions de fruita i verdures cada dia, cuites i acompanyades de manera variada juntament amb altres aliments com la carn, el peix, els ous, etc. A més, la beguda principal hauria de ser l’aigua, que es pot complementar amb la ingesta de sucs naturals, infusions, etc.

Necessitats diferents

La quantitat de menjar i beure també s’ha d’adequar a les característiques fisiològiques de cada persona, així com les necessitats nutricionals de cadascú. Per exemple, un nen de 4 anys no necessita menjar el mateix que una noia de 13. 

Entre poc i massa

Perquè transcorri poc temps entre àpats i mantenir l’aportació de nutrients diaris, recomanem menjar 5 vegades al dia, de les quals 3 són àpats principals (esmorzar, dinar i sopar) i 2 són àpats complementaris (un a mig matí i un altre, el berenar, a mitja tarda).

Feu dels àpats un moment vostre

També cal tenir en compte el context en el qual es menja. Es recomana que sempre que sigui possible, els infants i adolescents comparteixin els àpats amb la seva família i ben asseguts: els pares són el millor exemple pels fills, així que és fàcil que els fills puguin adquirir bons hàbits alimentaris fixant-se amb els seus pares.

Menjar saludable + activitat física

Com a complement a l’alimentació saludable, es recomana fer activitat física diària a infants i joves per estar actius, millorar la condició física i el funcionament de l’organisme, augmentar la qualitat de vida, dormir millor, concentrar-se, prevenir malalties, millorar l’estat d’ànim i afavorir les relacions socials, entre molts altres beneficis.

A la pàgina web de l’Agència de Salut Pública de Catalunya trobaràs més pautes per seguir una alimentació saludable.

Aprofita la tornada a la rutina per millorar la salut i comenta'ns quins son els teus hàbits saludables a les xarxes!