Blog

24 juliol 2019

10 moviments fàcils per fer a l'avió i no semblar un ànec!

Ja estàs a punt per gaudir d’unes vacances més que merescudes en un destí llunyà?

Abans d’arribar-hi segurament hagis de passar unes quantes hores immòbil dins l’avió, fet que no només és incòmode sinó que alhora comporta un risc per la teva salut!

Però ep, no et preocupis! El Consell Esportiu et proposa 10 moviments a realitzar durant el vol que faran conservar la teva salut de ferro sense que el capità o capitana et cridi l’atenció 😊

1.    Rotacions de coll
Des del teu seient, suaument apropar la barbeta al pit i des d’aquest punt rota lentament el cap en direcció contrària a les agulles del rellotge 5 vegades. Seguidament repeteix el moviment en direcció contrària.

2.    Rotacions d’espatlla
Assegut/da de forma relaxada i amb els braços també relaxats, suaument fes 5 rotacions endavant de les teves espatlles. Seguidament repeteix el moviment en direcció contrària.

3.    Estirament de columna
Descorda’t el cinturó i mantenint-te assegut/da, entra endins la panxa tot el que puguis per tal de, poc a poc, deixar-te caure endavant amb els braços ben estesos i seguint el moviment fins a arribar a tocar el terra (si pots, clar). Lentament torna a pujar fins a la posició inicial. Repeteix-ho 5 vegades.

4.    Elevacions de cames
Assegut/da eleva les cames 10 vegades d’una en una de forma alternada, de tal manera que l’esquena sempre es mantingui recta, cul totalment recolzat i els peus s’elevin uns 10 cm del terra.

5.    Elevacions de bessons
Col·loca les cames en una posició de 90º mentre estàs assegut/da. Eleva els talons completament fins a distribuir el pes completament sobre els dits del peu. En cas de voler augmentar la resistència aquest exercici es pot fer dret recolzant-se sobre el reposa caps del seient. Repeteix el moviment 10 vegades.

6.    Elevacions dels dits del peu
Moviment contrari a les elevacions de bessons. Intenta mantenir els talons enganxats al terra i eleva lentament els dits del peu tant a munt com et sigui possible. Per a una major amplitud del moviment et pots treure les sabates.

7.    Rotacions de turmells
Assegut/da eleva els peus de forma que no toquin el terra. Fes rotar els peus intentant que el moviment sigui el més ample possible. Repeteix el moviment 10 vegades en una direcció i 10 en la direcció contrària.

8.    Estirament de quàdriceps
Dempeus i recolzant-te amb la mà dreta en el teu seient per tal de mantenir l’equilibri, flexiona el genoll esquerra, agafa el turmell amb la mà lliure i ajuda a flexionar el genoll fins a notar l’estirament, sempre de forma controlada i sense dolor. Intenta mantenir l’estirament durant 5 segons i repeteix el moviment amb l’altra cama. Fes 5 repeticions amb cada costat.

9.    Sentadetes al lavabo
Ja que si et poses a fer sentadetes enmig del passadís pot arribar a ser un xic estrany, aquest exercici fes-lo al lavabo de l’avió (abaixa la tapa del vàter primer). Col·loca’t de cares a la porta, separa el peus a la mateixa amplada que les espatlles i, mantenint l’esquena recta i el cap alt, doblega els genolls al mateix temps que el maluc s’allunya de la línia dels peus.

Un cop les cuixes estiguin paral·leles al terra o toquis el vàter amb el cul, retorna a la posició inicial. Repeteix el moviment 10 vegades.

10.    Caminar
Sempre i quan la llum del cinturó estigui apagada aprofita l’oportunitat d’aixecar-te del seient i passejar per la cabina!

Aquests simples exercicis asseguraran que la sang circuli amb normalitat durant tot el trajecte i per tant es minimitzi el risc de patir condicions vasculars que posin en perill la teva salut.


Quins altres exercicis coneixes que et mantingui en moviment durant els teus viatges? Fes-nos-ho saber aquí.