Blog

11 gener 2021

Ioga

Al consell Esportiu dins del Programa Gent Activa, oferim dos tipus de Ioga, a continuació te n'expliquem més detalls:

IOGA SUAU:

Les sessions es basen en postures o "Asanes" del Hatha Ioga, totes elles adaptades a les capacitats de cada participant, també es realitzen exercicis de respiració "Pranayama" i de relaxació. Tota la sessió està dirigida a afavorir un equilibri entre el cos, la ment i les emocions.

Nombrosos estudis ens expliquen que la pràctica del Ioga pot alleujar l'insomni, disminueir l'ansietat, alleujar l'estrès, reduir el dolor crònic, augmentar la consciència i l'enfocament, transformar hàbits, comportaments i formes de pensar negatius, alhora que ajuda a fomentar sentiments de pau, calma i claredat.

IOGA NIDRA

El Ioga Nidra es practica estirat, utilitzant una esterilla i una manta per no passar fred i per ajudar-te a aconseguir una posició totalment còmoda i tranquil·la.  El seu objectiu és dirigir la teva atenció a llocs específics als quals arribes seguint les instruccions de la monitora. D'aquesta manera, passes a l'estat de son profund conscient: la teva ment està realment desperta mentre el teu cos es troba en un estat de tranquil·litat i passivitat. Amb el temps aquesta pràctica permet accedir a estats més profunds d'autoconeixament, t'ajuda a alliberar tensions i a pensar de manera més positiva i amb mes claredat.