Blog

05 maig 2020

16 maneres fàcils de millorar el teu estat d'ànim!

Les experiències que vivim en el nostre dia a dia tenen un efecte directe sobre el nostre estat d’ànim. Aquest, doncs, no és estrany que fluctuï al llarg del dia si bé és cert, però, que amb una bona actitud i voluntat podem arribar a millorar el nostre humor gairebé de forma immediata.

Et proposem 16 maneres, científicament comprovades, de millorar el teu estat d’ànim. Fes clic sobre l’enllaç per accedir a la font original, a través de la qual també podràs accedir als articles científics.

1. FES MÉS EXERCICI

Un estudi de 30.000 Noruecs va descobrir que fins i tot amb només 1 hora d’exercici a la setmana, independentment de la intensitat, es pot arribar a prevenir la depressió. Com més exercici, millor. La clau és descobrir una activitat que gaudeixis.

2. ESCRIU EN UN PAPER SOBRE ALLÒ (O AQUELLA PERSONA) PEL QUAL ESTÀS AGRAÏT/DA

El Centre de Greater Good Science de la Universitat de California, Berkeley, va descobrir que activitats com la de tenir un diari de gratitud o escriure cartes d’agraïment, estan relacionades amb una millora de la felicitat i l’estat d’ànim.

3. RIU!

Està comprovat que riure incrementa la dopamina, un neurotransmissor que augmenta l’humor. També, riure, oxigena els nostres cossos i relaxa els nostres sistemes de resposta davant l’estrès, provocant una sensació de calma i felicitat.

4. ABRAÇA SEMPRE QUE PUGUIS

Quan s’estimulen els receptors de pressió de la pell, les hormones de l’estrès baixen. El tacte també incrementa l’oxitocina, una hormona que promou una sensació de benestar, seguretat i amor. Les abraçades poden, fins i tot, minimitzar la gravetat dels símptomes d’un refredat!

5. ACARICIA UN GOS O UN GAT

Un estudi de la Universitat Estatal de Washington va trobar que acariciar un gos o un gat durant tant sols 10 minuts produïa una major reducció de cortisol, l’hormona de l’estrès.

6. CONSUMEIX ÀCIDS GRASSOS OMEGA-3

Una gran varietat de prometedors estudis científics han vist que menjar àcids grassos omega-3 poden pal·liar la depressió i altres desordres de l’estat d’ànim. Es poden trobar, entre d’altres, en el peix i el gra de lli.

7. PENSA SOBRE ALLÒ QUE HA ANAT BÉ

Al finalitzar el dia, pensa en 3 coses que hagin funcionat bé durant el dia. Reflexiona-hi, visualitza-les i gaudeix els sentiments positius.

8. RESPIRA LENTA I PROFUNDAMENT

Quan respirem lentament i més profundament estem enviant una senyal al nostre sistema nerviós de calma. Comporta pràctica poder recollir els seus profunds beneficis, així que inverteix una mica de temps cada dia a respirar profundament.

9. DEIXA QUE EL SOL T’ACARICI LA PELL

Un estudi de 6 anys va descobrir que pacients mostraven menys angoixa en els dies assolellats. La vitamina D també ha estat enllaçada al benestar emocional.

10. POSA A PROVA EL “SHINRIN-YOKU” (BANY DE BOSC)

Un estudi japonès va descobrir que caminar entre els boscos pot pal·liar emocions agudes tals com l’hostilitat, la depressió i l’avorriment. 

11. VISUALITZA LA TEVA MILLOR VERSIÓ

La recerca mostra que 5 minuts de visualització de la teva millor versió milloren l’optimisme immediatament i al llarg del temps.

12. FES QUELCOM BO PER ALGÚ ALTRE

Ofereix un compliment, aguanta la porta a algú, o envia una nota d’afecte a una persona estimada. La recerca mostra que la gent feliç tendeix a fer més pels altres.

13. ASSUMEIX UNA DIETA MEDITERRÀNIA

Gaudeix d’abundant oli d’oliva, peix, fruits secs, herbes, vegetals i cereals integrals. Un meta anàlisis del 2013 de 22 estudis va demostrar que la dieta mediterrània està relacionada amb un menor risc de patir depressió.

14. INICIA UNA CONVERSA AMB UN/A DESCONEGUT/DA

Interaccions curtes i positives amb desconeguts pot millorar l’estat d’ànim i crear una forta sensació de pertinença a la comunitat.

15. PROPOSA’T OBJECTIUS ASSOLIBLES (MICRO OBJECTIUS)

Assolir un objectiu, per petit que sigui, s’ha comprovat que millora l’estat anímic. És per això que completar tasques pendents pot ser tant satisfactori.

16. JUGA AMB LA TERRA

Investigadors del Regne Unit han vist que un tipus de bactèria que es troba a la terra pot influir sobre les cèl·lules cerebrals en la producció de serotonina d’una manera similar a la dels antidepressius. 

T’has quedat amb ganes de més? Et deixem l’enllaç de la font original on hi podràs trobar més recomanacions, així com també els articles científics de cadascuna d’elles.