VentdeSud
  Cerca
Contacte   
 

Notícies

jul.
26
Som el que mengem

A l’estiu i per vacances és més fàcil deixar de banda alguns dels bons hàbits alimentaris adquirits però la tornada a l’escola permet tornar a recuperar i millorar els hàbits d’alimentació saludable. És per això que cal tenir en compte aquesta oportunitat i seguir les recomanacions per gaudir d’un estil de vida saludable des del punt de vista nutricional, no només fixant-nos en què mengem (que és molt important) sinó també en com, quant, quan i amb qui mengem.

A continuació proposem alguns consells que et poden ser útils:

Cal menjar variat

Sempre que sigui possible, cal menjar variat i beure aigua. Tant els més petits com els adults és important que mengin 5 racions de fruita i verdures cada dia, cuites i acompanyades de manera variada juntament amb altres aliments com la carn, el peix, els ous, etc. A més, la beguda principal hauria de ser l’aigua, que es pot complementar amb la ingesta de sucs naturals, infusions, etc.

Necessitats diferents

La quantitat de menjar i beure també s’ha d’adequar a les característiques fisiològiques de cada persona, així com les necessitats nutricionals de cadascú. Per exemple, un nen de 4 anys no necessita menjar el mateix que una noia de 13. 

Entre poc i massa

Perquè transcorri poc temps entre àpats i mantenir l’aportació de nutrients diaris, recomanem menjar 5 vegades al dia, de les quals 3 són àpats principals (esmorzar, dinar i sopar) i 2 són àpats complementaris (un a mig matí i un altre, el berenar, a mitja tarda).

Feu dels àpats un moment vostre

També cal tenir en compte el context en el qual es menja. Es recomana que sempre que sigui possible, els infants i adolescents comparteixin els àpats amb la seva família i ben asseguts: els pares són el millor exemple pels fills, així que és fàcil que els fills puguin adquirir bons hàbits alimentaris fixant-se amb els seus pares.

Menjar saludable + activitat física

Com a complement a l’alimentació saludable, es recomana fer activitat física diària a infants i joves per estar actius, millorar la condició física i el funcionament de l’organisme, augmentar la qualitat de vida, dormir millor, concentrar-se, prevenir malalties, millorar l’estat d’ànim i afavorir les relacions socials, entre molts altres beneficis.

A la pàgina web de l’Agència de Salut Pública de Catalunya trobaràs més pautes per seguir una alimentació saludable.

Aprofita la tornada a la rutina per millorar la salut i comenta'ns quins son els teus hàbits saludables a les xarxes!

 

 

Arxiu

octubre 2019 (6)
setembre 2019 (2)
juliol 2019 (4)
juny 2019 (1)
maig 2019 (5)
abril 2019 (4)
març 2019 (3)
febrer 2019 (2)
gener 2019 (2)
desembre 2018 (3)
novembre 2018 (6)
octubre 2018 (3)
setembre 2018 (1)
agost 2018 (2)
juliol 2018 (2)
juny 2018 (1)
maig 2018 (10)
abril 2018 (8)
març 2018 (4)
febrer 2018 (5)
gener 2018 (4)
desembre 2017 (6)
novembre 2017 (8)
octubre 2017 (5)
setembre 2017 (8)
agost 2017 (2)
juliol 2017 (6)
juny 2017 (4)
maig 2017 (7)
abril 2017 (4)
març 2017 (12)
febrer 2017 (4)
gener 2017 (6)
desembre 2016 (6)
novembre 2016 (5)
octubre 2016 (2)
setembre 2016 (3)
juliol 2016 (2)
maig 2016 (4)
abril 2016 (5)
març 2016 (4)
febrer 2016 (6)
gener 2016 (4)
desembre 2015 (3)
novembre 2015 (6)
octubre 2015 (7)
setembre 2015 (7)
agost 2015 (1)
juny 2015 (3)
maig 2015 (6)
abril 2015 (8)
març 2015 (6)
febrer 2015 (3)
gener 2015 (4)
desembre 2014 (7)
novembre 2014 (4)
octubre 2014 (2)
setembre 2014 (3)
juliol 2014 (2)
juny 2014 (2)
maig 2014 (3)
abril 2014 (5)
març 2014 (4)
febrer 2014 (4)
gener 2014 (4)
desembre 2013 (4)
novembre 2013 (2)
octubre 2013 (5)
setembre 2013 (2)
juliol 2013 (1)
juny 2013 (2)
maig 2013 (2)
abril 2013 (4)
març 2013 (5)
febrer 2013 (1)
gener 2013 (1)
desembre 2012 (1)
novembre 2012 (4)
octubre 2012 (4)
setembre 2012 (1)
agost 2012 (1)
juliol 2012 (1)
juny 2012 (1)
maig 2012 (3)
abril 2012 (2)
març 2012 (8)
febrer 2012 (4)
gener 2012 (4)
desembre 2011 (7)
novembre 2011 (5)
octubre 2011 (3)
setembre 2011 (2)
agost 2011 (2)
juliol 2011 (2)
juny 2011 (2)
maig 2011 (4)
abril 2011 (2)
març 2011 (7)
febrer 2011 (6)
gener 2011 (4)
desembre 2010 (1)
novembre 2010 (2)
octubre 2010 (3)
setembre 2010 (3)
Bookmark and Share