VentdeSud
Cerca
Contacte   

Notícies

jul.
24
10 moviments fàcils per fer a l'avió i no semblar un ànec!

Ja estàs a punt per gaudir d’unes vacances més que merescudes en un destí llunyà?

Abans d’arribar-hi segurament hagis de passar unes quantes hores immòbil dins l’avió, fet que no només és incòmode sinó que alhora comporta un risc per la teva salut!

Però ep, no et preocupis! El Consell Esportiu et proposa 10 moviments a realitzar durant el vol que faran conservar la teva salut de ferro sense que el capità o capitana et cridi l’atenció 😊

1.    Rotacions de coll
Des del teu seient, suaument apropar la barbeta al pit i des d’aquest punt rota lentament el cap en direcció contrària a les agulles del rellotge 5 vegades. Seguidament repeteix el moviment en direcció contrària.

2.    Rotacions d’espatlla
Assegut/da de forma relaxada i amb els braços també relaxats, suaument fes 5 rotacions endavant de les teves espatlles. Seguidament repeteix el moviment en direcció contrària.

3.    Estirament de columna
Descorda’t el cinturó i mantenint-te assegut/da, entra endins la panxa tot el que puguis per tal de, poc a poc, deixar-te caure endavant amb els braços ben estesos i seguint el moviment fins a arribar a tocar el terra (si pots, clar). Lentament torna a pujar fins a la posició inicial. Repeteix-ho 5 vegades.

4.    Elevacions de cames
Assegut/da eleva les cames 10 vegades d’una en una de forma alternada, de tal manera que l’esquena sempre es mantingui recta, cul totalment recolzat i els peus s’elevin uns 10 cm del terra.

5.    Elevacions de bessons
Col·loca les cames en una posició de 90º mentre estàs assegut/da. Eleva els talons completament fins a distribuir el pes completament sobre els dits del peu. En cas de voler augmentar la resistència aquest exercici es pot fer dret recolzant-se sobre el reposa caps del seient. Repeteix el moviment 10 vegades.

6.    Elevacions dels dits del peu
Moviment contrari a les elevacions de bessons. Intenta mantenir els talons enganxats al terra i eleva lentament els dits del peu tant a munt com et sigui possible. Per a una major amplitud del moviment et pots treure les sabates.

7.    Rotacions de turmells
Assegut/da eleva els peus de forma que no toquin el terra. Fes rotar els peus intentant que el moviment sigui el més ample possible. Repeteix el moviment 10 vegades en una direcció i 10 en la direcció contrària.

8.    Estirament de quàdriceps
Dempeus i recolzant-te amb la mà dreta en el teu seient per tal de mantenir l’equilibri, flexiona el genoll esquerra, agafa el turmell amb la mà lliure i ajuda a flexionar el genoll fins a notar l’estirament, sempre de forma controlada i sense dolor. Intenta mantenir l’estirament durant 5 segons i repeteix el moviment amb l’altra cama. Fes 5 repeticions amb cada costat.

9.    Sentadetes al lavabo
Ja que si et poses a fer sentadetes enmig del passadís pot arribar a ser un xic estrany, aquest exercici fes-lo al lavabo de l’avió (abaixa la tapa del vàter primer). Col·loca’t de cares a la porta, separa el peus a la mateixa amplada que les espatlles i, mantenint l’esquena recta i el cap alt, doblega els genolls al mateix temps que el maluc s’allunya de la línia dels peus.

Un cop les cuixes estiguin paral·leles al terra o toquis el vàter amb el cul, retorna a la posició inicial. Repeteix el moviment 10 vegades.

10.    Caminar
Sempre i quan la llum del cinturó estigui apagada aprofita l’oportunitat d’aixecar-te del seient i passejar per la cabina!

Aquests simples exercicis asseguraran que la sang circuli amb normalitat durant tot el trajecte i per tant es minimitzi el risc de patir condicions vasculars que posin en perill la teva salut.


Quins altres exercicis coneixes que et mantingui en moviment durant els teus viatges? Fes-nos-ho saber aquí.

Arxiu

desembre 2019 (1)
novembre 2019 (4)
octubre 2019 (7)
setembre 2019 (2)
juliol 2019 (4)
juny 2019 (1)
maig 2019 (5)
abril 2019 (4)
març 2019 (3)
febrer 2019 (2)
gener 2019 (2)
desembre 2018 (3)
novembre 2018 (5)
octubre 2018 (3)
setembre 2018 (1)
agost 2018 (2)
juliol 2018 (2)
juny 2018 (1)
maig 2018 (10)
abril 2018 (8)
març 2018 (4)
febrer 2018 (5)
gener 2018 (4)
desembre 2017 (6)
novembre 2017 (8)
octubre 2017 (5)
setembre 2017 (8)
agost 2017 (2)
juliol 2017 (6)
juny 2017 (4)
maig 2017 (7)
abril 2017 (4)
març 2017 (12)
febrer 2017 (4)
gener 2017 (6)
desembre 2016 (6)
novembre 2016 (5)
octubre 2016 (2)
setembre 2016 (3)
juliol 2016 (2)
maig 2016 (4)
abril 2016 (5)
març 2016 (4)
febrer 2016 (6)
gener 2016 (4)
desembre 2015 (3)
novembre 2015 (6)
octubre 2015 (7)
setembre 2015 (7)
agost 2015 (1)
juny 2015 (3)
maig 2015 (6)
abril 2015 (8)
març 2015 (6)
febrer 2015 (3)
gener 2015 (4)
desembre 2014 (7)
novembre 2014 (4)
octubre 2014 (2)
setembre 2014 (3)
juliol 2014 (2)
juny 2014 (2)
maig 2014 (3)
abril 2014 (5)
març 2014 (4)
febrer 2014 (4)
gener 2014 (4)
desembre 2013 (4)
novembre 2013 (2)
octubre 2013 (5)
setembre 2013 (2)
juliol 2013 (1)
juny 2013 (2)
maig 2013 (2)
abril 2013 (4)
març 2013 (5)
febrer 2013 (1)
gener 2013 (1)
desembre 2012 (1)
novembre 2012 (4)
octubre 2012 (4)
setembre 2012 (1)
agost 2012 (1)
juliol 2012 (1)
juny 2012 (1)
maig 2012 (3)
abril 2012 (2)
març 2012 (8)
febrer 2012 (4)
gener 2012 (4)
desembre 2011 (7)
novembre 2011 (5)
octubre 2011 (3)
setembre 2011 (2)
agost 2011 (2)
juliol 2011 (2)
juny 2011 (2)
maig 2011 (4)
abril 2011 (2)
març 2011 (7)
febrer 2011 (6)
gener 2011 (4)
desembre 2010 (1)
novembre 2010 (2)
octubre 2010 (3)
setembre 2010 (3)
Bookmark and Share